Sunday, September 6, 2015

2015. szeptember 4. - Grossglockner - Franz Josefs Höhe

Izgalom, reggeli nélkül indulunk, zsebből reggeli a kocsiban, egy kis kávézóban kávé, tea.
Útközben vízesés, kicsit felmászunk beszélgetünk, kirándulási hangulat, persze.
A hegy kezd meredek lenni. 34 euróért fel is engednek a hegyre. a látvány gyönyörű, gyerekek már nem félnek, megbeszéltük, hogy nem félünk, hanem tartunk valamitől, ami ismeretlen. A szómágia egy kicsit hatott. Fenn 8 fok, öltözés, kilátás, rohangászás. A siklóval lemegyünk a Pasterze gleccser 100 évvel ezelőtti szintjéhez, majd lépcsőkön sétaúton le egészen a mostani látható szintig. Nem is nézünk hátra, nehogy elmenjen a bátorságunk a visszamászástól. felhők jönnek-mennek, de azért elég jól lehet látni, ebéd a gleccsernél, de nem a fehér, hanem a barna - kőporos részénél, mert a fehér még messze van onnan. De azért izgalmas,  Tanulunk egy kis fizikát, geológiát, gleccserügyileg képződünk. Visszafele a gyerekek rohannak, mi alig mászunk. Kissé izgalmas, ahogy Borka sziklamászásában segédkezünk, de végül le lehet beszélni a nehezebb gyakorlatokról.

Amint felérünk, még egy kicsit gyönyörködünk a látványban, de a felhők könyörtelenül jönnek. Lényegében véget ér a nyár. Teljes köd, eső. indulás lefele. Kicsit lejjebb már kibukkanunk a felhőből, a frissen esett hóban hógolyózunk, mormotákat nem látunk. Egy hegyi szállodában  melegítő kávé wc és egyéb szolgáltatások. Ezután még mintegy 30 km gyönyörű szerpentines hágós (2500 m)  hegyi út egész Bruck-ig.  6 órakor az első szállodában megállunk, ragyogó szoba, séta a környéken, kellemes vacsora, makaózás, megkönnyebbülés.