Thursday, June 8, 2023

2023. június 8. - Brüsszel

 Majdnem lekéstem a repülőt. Elég görcsben voltam, mert már évek óta nem utaztam egyedül, és elszoktam az előkészületi izgalmaktól. A reptéri könyvüzletekben Leiner Laura renedzsánsz, sok friss vastag könyv. Vajon legláb ez egyszer lektűr lesz?

Várakozás közben befejeztem a Phyloktétészt. Még átolvasgatom, guglizom a neveket, helyeket. Kiváncsi vagyok, hogy lesz ebből Karsai-előadás.

10 perc eltéréssel ment a Wizzair és a Ryanair Brüsszelbe, és figyelmetlenül a megszokott Wizzairhez mentem. Na lett hirtelen rohanás sok kapuval arrébb az utolsó call után. De meglett. Érmet nem kaptam azért.

Charleroi reptéri busz. Ennél sokkal jobb pest megoldás. Igazából semmi sincs jól kiírva, vagy nem jól. A pénztár egyáltalán nem ott van, ahol a busz. Lehet kitalálni a teednőket, futkosni ide oda sokadmagunkkal. A buszra karámba terelve kell várni hosszasan. De azután minden megoldódik.

Brüszelben a villamos megtalálása nehéz, jegyet venni néha könnyi, átszállás után már nehéz. Amúgy minden jó. süt a nap. Szabadság van.

Ferenc vár, jót beszélgetünk, narancslevezünk, fürdünk a 32 fokos medencében. Szidjuk a zöldeket (ő) vagy az ipart (én). Újzélandi rossz tapasztalatok. Van neki egy nagy erdője, ami most érett meg hasznosításra. A zöldek által ihletett szabályozás miatt nem tudnak öntözni, mert nem volágos, hogy mit tesznek a csőbe tévedt halakkal. Izé...

Nagyon igzatott Ferenc, most a zsebére megy a dolog, és nagyon megérintette a balratolódás, maorisodás Újzélandban.

Fürdés közben egészségügy, hogyan maradjunk fiatalok, stb. A kertben óriási gödör, egy földalatti tartályt épít jobb napokra, generátort fák közé, energiahiányra felkészüléshez.

A ház tökéletes, sokszintes, modern jó a szemnek. Majd holnap fotózok

Dominique megérkezuik, hideg vacsora, sajtok paszták, stb. Ferenc továbbra is a zöldekre van kiakadva, meg a klímavédőkre. Én szerényin visszapozícionálódom klímavédővé, nem mint Ausztráliában. Catherine tegnap ment vissza Hollandiába, a Roland Garros-on voltak meccset nézni Párizsan, de a klímákról, zöldekről nem beszélgettek. 

Ferencnek már csak én vagyok, akivel magyarul beszél, jópofa. Élvezi.



    



No comments: