Monday, August 12, 2013

2013. augusztus 11. New York

Nehezen indult a nap. Fél ötkor ébredtem. Netezés, rádióhallgatás, majd egy kis további szunyókálás. Reggelire Zsuzsa kávét varázsol és befaljuk a tegnap esti csirke maradékát.

Nagy kalandok. Sim kártya keresés a gondosan kártyafüggetlenné tett régi telefonomnak. Kinéztem a netről egy t-mobile-t, de valahogy nem akart megtalálódni. Később esettl le a tantusz, hogy vasárnap nem lesz ez egyszerű. A Metróban nem sikerül egyik kártyánkkal sem egyhetes bérletet venni, de később egy metrófelügyelő segített, és elmondta, hogy nem kell a zip kódot beírni nekünk külföldieknek, hiába is kéri a gép. Ezzel a két projekttel elvesztegettünk némi időt, gyalogoltunk egy sort, de végülis késő délelőtt már az Union Square-en voltunk. Washington szobor,
Metronome, sajnos nem jött a közepéből a gőz. Szép park,  érdekes, kedves játszótér. Gondolunk az unokákra.
Tiltakozunk a kínai Falun Gong aktivisták szerveinek illegális USA exportja ellen.
Séta tovább a Broadwayon a Flatiron Buildinghez.
A Broadway közepén sis lelkes üldögélés után séta tovább 5th Aven északra, végül eljutunk a látszólag közel lévő Empire State Buildinghez, az első kötelező feladathoz. Az ilyesmiket érdemes időnként újra nézni, emlékeim 1988 óta porosodtak, de most lefújtam róla a port. Jobban lehet érvezni az art-deco részleteket, a stresszmentes sorbaállásokat, audio guide-ot és a kilátást. Szóval még minding megérte az árát.
Nagyon izgalmas nekem az építkezés, a  410 napos építés pontos megszervezehetősége.
Ugyancsak érdekes az épület üzemetletésének modern optimalizálása.

Jóllakva látvánnyal besétáltunk a Macy's áruházba, csak futólag vetve pillantást az árukra, ebédelni, Megérkezett a New England Clam Chowder, korábbi kedvencem a Cape Codról. Zsuzsa gombalevesezik. Jóllakunk mintegy 31 dollárért, majd metrózunka a MoMa-ba. Némi bizonytalanság után megtaláljuk, és bár nem sok idő van zárásig, belekockáztatjuk magunkat. (Vettünk egy City Passt, amiben ez is benne van, és nem biztos hogy lesz mindenre időnk.) Én már jártam itt. Most sem csalódok, csalódunk. Sajnos Zsuzsa új cipője gondokat okoz, egy idő után félreül meditálni. Én lubickolok egyett, tökéletesen kipihenem magam, és gondolom, hogy megint jó itt lenni.

Hazamegyünk, elsősorban Zsuzsát pihentetni. Belefutunk egy metrópótló-busz eseményben, ahol igen kíméletlenül lopták az utasok idejét, és ők, mi zokszó nélkül...

Otthon elrendezkedés, majd lementem a kínai kifőzdébe, meg a "fűszereshez", finom vacsora majd csendes pihenő.










No comments: