Monday, August 22, 2011

2011. augusztus 20.

Indulás Horvátországba. Zsuzsa kárpótlása a nyári interkontinentális utazásokból való kimaradás miatt.

reggel még Brigiék feljönnek búcsúztatni. Mindenféle tanácsok hogy mit érdemes csinálni, mire érdemes költeni. Kissé feszült vagyok, mert nem akarok semmit sem csinálni, és főleg semmire sem költeni. Zsuzsával azért állapodtunk meg ebben az útban, hogy a tengerparti naponfekvési igényét elégítsük ki.

Hát erre biztosan jó Horvátország.

Útközben úriási baleseti dugó, mintegy másfél órát vesztettünk, ezután beugrunk Péterhez Siófokra, leadunk egy köteg palacsintát Katinak, Yaelnek és Hannának, és persze Szilviának, aki ugyancsak ott vendégeskedik. Kis beszélgetés majd tűz.

A két éve vásárolt kínai gps egy idő óta nem működik rendesen, nem érzékeli a mesterséges holdakat. Nyomogatom, pöckölöm, szorítpom, és időnként egész rendesen működik. csak mintha halványodott volna a képernyő fényessége, úgyhogy anapban nem jól látszik. Azért elég rendesen összebarátkoztunk, és tudtuk használni.

Érdekesség, hogy csak a régiót néztem ki (Krk vagy Rovinj) de szállást nem foglaltam, mondván, hogy piac van majd találunk szállást. Krkre bementünk a szép hídon. A sziget nagy és rednkívüll heyges, akik már jártak errefelé nincsenek meglepődve, de én igen. Nagyon sok kopár , derékig fenyős hegy, sok 8-9-10%-os lejtő/emelkedő. A Googgle mapról bájosnak, érdekesnek látszó Cziciben kerestünk először szállást, de nem volt valami bizalomgerjeszttő, ezért továbbmentünk a sziget csücskén fekvő Baská-ba, ahol az internet szerint vagy egy wifi-s hotel, nem drágán. A hotel persze drágább, és tele van. Így aztán turistairoda, rövid tanakodás után egy napra kaptunk egy apartmant a strandtól kb 2 km-re, de másnaptól a belvárosban közvetlenül a parton, 50 méterre a strandtól vár egy apartman. Az egész városban mindenütt van ingyenes wifi, egy kicsit gyanakszunk, amikor az okos telefon nem megy föl rá, de nagyon jól hangzik. A turistairoda hölgyei sejtik már, hogy ez nem lesz egész kóser, és ajánlanak, egy olyan szállást (2 km-re a várostól de pluszban egy ingyen parkolójegyet is adnának hozzá), ahol saját wifi is van, aminek a sávszélessége, erőssége megfelelő lesz. ( A wifi azért kell, mert mindenkáppen dolgozni is akarok, nem bírok annyit feküdni a parton). Gondolkodunk másnapig. Úgyis este 7 óra van, ma már nincs sok tennivaló. A szállásadó értünk jön a mercijével, becipekedünk, majd visszajövünk a belvárosba vacsorázni.

Fogyókúrám két levest enged, egy halászlét és egy marhahúslevest. A pincér néz egyet, de azért hozza. Zsuzsa rendesen vacsorál. Utána még egy fagyi, a kiszemelt holnapi ház, ahol az apartman van, megfelelő, tényleg a parton van. Kár, hogy a hölgyek nem jól rajzolták be a házat a térképen, és ,ásnap kiderül, hogy valójában egy kb. 50 méterrel arrébb van a ház, egy kicsit takarja a kilátást egy étterem, de azért jó lett.