Thursday, May 15, 2008

30. nap - Sydney

reggeli feszüétseg. Ágnes utálja, hogy egy egész napra elmegyek, sőt az Uj Dél Wales Art Galeryt is meg akarom nézni nélküle. Mérgében még azt is kondja, hogy akkor holnapra is csináljak programot, mert nem jon velem. Mosolyogva elbucsuzunk kicsit még pufog. Nem birja kiterjeszteni a hatalmát rám.

Gyalog, majd buszon be a központba. Hyde Park, szép fikusz- vagy fügefái. Fa management program kihirdetve. Az Anzac emlékmű is itt van, emlékére az összes külföldi katonai vállalkozásnak (ld. Gallipoli). Nem érdektelen, bemelegitésnek. Art Deco stilusu épület, szép parkban.

Körben a city/downtown felhőkarcolói, hétköznapi forgalom.

200 gépes Internet kávéház.

Városháza, csak kivülről, átalakitás miatt, de igy is elmegy.

Queen Victoria Building, nagyon elegánsra átépitve 5 szintes bevásárlóközpontnak. Erre itt mindenki büszke, nekem az Úttörőáruház, a Divatcsarnok és a Mamut kereszteződésére hasonlit. De ez túl durva megjegyzés. Bocs.

St Andrew templom, bejáratánál nagy felirat „Healing service”. Sok jót sejtet.

Sydney torony (kilátó és repülőgépszimulátor), obligát programpont, de nem lehet megbánni. Felülről bámészkodva gyönyörű a város. 3 kört is megyek fent.

Séta a Darling Harbourba, a multkori látogatás Ágnessel nem volt elég kiélvezni..

National Maritime Museum. Nem is az angolok kezdték, hanem az indiaiak, a hollandok, meg franciák. Egy 8 fős kisiskolás csapattal haladok egy darabig, a muzeumi gyerek-idegenvezető előadása profi. A tanárnő mellettük érdeklődve slattyog. Végülis adtam 3 csillagot múzeumnak.

Egy szendvics, majd gyalog hazafelé. Egy idő után busszal gyorsitottam a dolgon. Kigondoltam, hnogy virágot vesyek Ágnesnek, hogy ne legyen morcos, be is mentem egy üzletbe, vettem egy szép csokor rózsaszin rózsát, majd büszkén átadtam. Egyikunk se vette észre, hogy művirág volt, csak amikor vizbe tette. Pedig mind a kettőnknek van szemüvegünk és orrunk.

Este 6-ra Ágnes összehivta a barátnőit, hogy bemutasson nekik. Sokat készült rá, míg nem voltam itthon. Nagyon kedves társaság, moziba és bridzsezni járnak évtizedek óta. Egy kivétellel mind Dél-Afrikából emigrált ide, többen ismerni véltek 23 ill. 43 év távlatából. De persze Ilonka, és Dénes volt a fő közös emlékforrás.

Small talk orgia. Megérkezett Anthony is a gyerekeivel, nagyon illedelmesen viselkedtek. A hölgyek hamar elmentek, mi még nézegettük az Ayers Rockban készült fényképeket, majd a fogadás végetért. Ágnes ki volt merülve, némi ténfergés és Rex felügyelő ujabb epizódjának megnézése (németül, angol felirattal, 1994-ből) után lefeküdtünk.

A naplóirás másnapra maradt. És a Cebra havi jelentésének elemezgetése is.

2 comments:

Anonymous said...

virágot vesyek Ágnesnek, hogy ne legyen morcos, be is mentem egy üzletbe, vettem egy szép csokor rózsaszin rózsát...
****

ezt szoktad csinalni... ajd egyszer eltanulom toled

Brigi said...

szerintem hagyhatod még a Cebra havijelentés elemezgetését..véleményem szerint nem megbízható és egyébként meg bánni fogod, amit emiatt ott elmúlasztasz.. bízd ránk, tartjuk a frontot, ne izgulj. Legyél sokat Ágnessel és élvezd az utad :)!